کشاورزی

کلیه محصولات کشاورزی

کشاورزی

کلیه محصولات کشاورزی

کشاورزی

keshavarziyblog@ کانال کشاورزی ما
ادمین کانال :reza90975644@
ادمین کانال :javad13x@
ادمین کانال :axx13xxa@

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

این بیماری به تعدادی از کاکتوس ها از جمله سرئوس ها، اکینوسرئوس، مامیلاریا و بخصوص اپونتیاها و تعدادی دیگر از کاکتوس ها و ساکولنت ها خسارت میزند. عامل بیماری قارچ Colletotrichum (Gleosporium) spp می باشد.

عوارض:


بیماری با لکه های قهوه ای روشن و بدون رطوبت به همراه جوش های صورتی رنگ در سطح کاکتوس ظاهر می شود. ممکن است این علائم در گونه های مختلف متفاوت باشد. لکه ها در ابتدا کوچک هستند و سپس به تدریج بزرگتر می شوند که در آن جوش ها و کورک های تولید هاگ قارچ را می توان دید. گاهی بافت گیاه خشک و پوست مانند می شود. گاهی روی سطوح بزرگ در کاکتوس ها تاثیر گذار بوده و مجب خشک شدن کامل کاکتوس می شود.


دیده شده که در پاییز، بیماری روی برگهای مسن تر آگاوهایی که در فضای باز هستند، نمایان می شود. بیماری در برگ های آلوده پیشروی کرده تا به ساقه گیاه برسد. در این شرایط باید برگ های آلوده بریده شوند.

همچنین گونه هایی از ساکولنت ها نیز گرفتار این بیماری که عکس های آنها را مشاهده کردید میشوند، با اقدامات پیشگیرانه که ذکر شد میتوان از آن جلوگیری به عمل آورد.

درمان:


برای این بیماری درمانی پیشنهاد نشده است و باید با اقدامات پیشگیرانه از گسترش آن جلوگیری کرد.


موثرترین اقدامات رعایت بهداشت گلخانه، جدا سازی گیاهان آلوده برای جلوگیری از شیوع بیشتر، اجتناب از پاشیده شدن آب روی کاکتوس ها می باشد. عمدتا هاگ قارچ بواسطه باران و یا آب افشانی منتقل می شود.

در ابتدای تشخیص بیماری، قسمت های آلوده با استفاده از چاقوی ضد عفونی شده (با حرارت یا الکل) جدا شود و پس از جداسازی هر قسمت ضدعفونی تکرار شود. همچنین محیط اطراف بروز آلودگی مانند خاک، میز یا زمین با یک قارچ کش مناسب مانند ایپرودیون کاربندازیم (رورال تی اس) یا مانکوزب ضد عفونی شود.

ارسالی از دوست عزیزمون :علیرضا مقدم(مازندران)

ترجمه :مهدی محمدی 

رضا خوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی